Edöprojektet, Askersund

I dag har regeringen godkänt  Naturvårdsverkets överklagan angående byggnation på Edö mindre än 100 m från stranden! Det gläder mig! Jag tycker kommunpolitikerna är lika "oansvariga" kring detta projekt som frågan om ett badhus i Askersund. Själv har jag skrivit o skriver kritiska insändare i Nerikes Allehanda ang kommunenpolitikernas agerande i dessa 2 frågor.

Edö är ju ett vackert område, inte så långt ifrån minnesmonumentet över Sveriges första kvinnliga aviator, Elsa Andersson!

Att en liten kommun som Askersunds kan gå in i ett så stort projekt som Edöprojektet o dess utom har mage att vilja  bygga lyxvillor mindre än 100 m från stranden är mycket förvånande! Nu gick det ju inte men än då! Är det lagligt för en kommun o hålla på med sådana projekt för skattebetalarnas pengar, det undrar jag och flera!

Kommunen kör med dubbla budskap! Kommunen är för liten för ett badhus men när det gäller jätteprojektet  Edö då är kommunen inte för liten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0