God fortsättning...

346465-71 Ja, här ser ni hur det ser ut i Hembyggdsparken idag, lite skillnad mot fotot nedan! igår var det datafritt men inte julaftonsfritt! Det var en liten annorlunda julafton för Örnie o mig som inte firade jul tillsammans förra året, men det var ok! Fick både telefon o sms, o idag när jag öppna min blogg hade jag en hälsning från mina vänner i  Bro i  Örebro, Rolf o Ann-Marie! Ja det fint med Bro när man är från Örebro! Hoppas vi träffas när det är Hindersmässan! Har glömt  vilken dag o vilket datum den är! Jag har en viktig sak som jag behöver klara av i Örebro ochså men vi kan prata om det  senare, Rolf o Ann-Marie!

Kungen önskade i sitt Jultal att vi skulle bli mer miljömedvetna o det har vi väl blivit det här året men låtom oss icke gripas av panik! December förra året var varmare o regnigare än i år(hittils).

Jag har börjat o se mina dvdskivor som bara har legat där! Igår såg jag Missisippi Brinner o några deckare! Idag tänkte jag se nån mer deckare o Järnkorset eller Okän Soldat, vi får se.

På rundan idag hade jag bröd med mig till änderna mest! Vackert stickan! På vattnet längre bort såg jag en fågel som dök! Efter att ha gått in bland mina fågelalbum i datan så kom jag fram till att det måste vara en Bergand! Svart hals o vit sida o ganska stor var den o betydligt större än en Vigg t.ex ! O Berganden är ju en dykand!
Ja, det kul det här med fåglar. Mina favoritfågel  bland sjöfåglar är nog  Skäggdoppingen som bygger bon i vassen i hamnen i Askersund  på våren o som man kan iaktaga på 2-3 meters avstånd när de ligger o ruvar o hanen far runt o vaktar! Dom är ju så skygga annars o dyker så fort man kommer för nära!

Jag gör än en gång reklam för www.riff.se ! Dass var alles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0