Jas 39 Gripen, på måndag...

346465-60Ja just det, på måndag kväll börjar en serie på kanal 5 för oss flygintresserade!  Den handlar om flygskolan på Malmen utanför Linköping o om flygflotiljen i Såtenäs i Västergötland. Berörda plan är  skolflygplanet Sk 60 o då stridsflygplanet Jas Gripen.  20 elever o blivande fältflygare är "skådespelarna".  6 avsnitt skall det bli! Jag har ju själv sett berörda plan på flyguppvisningar bl.a. Detta är ju inte flyghistoria och egentligen är  jag ännu mer intresserad av andra världskrigets jaktflyg med Spitfire, Mustang m.fl. Mitt intresse börja med att jag läste Bigglesböckerna på -40talet  
  och intresset beror även på att jag bott relativt nära F 21 kallax(luleå) och F 6 Karlsborg i Västergötland.
Källor: Expressen.se , checkpoint-online.ch.


I e.m. såg jag Arsenal förlora mot Middlesbro med 2-1, tyvärr! Det var första förlusten i ligan i år. För mycket skador på Arsenal just när det kommer en massa matcher en månad framåt! Liverpool förlora igår mot Reading med 3-1, det tycker jag inte heller om! Nästa helg möts Arsenal-Chelsea o Liverpool- Man. United! Uj, uj, uj, säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0