Redan igår kom Lucia.....

346465-65 Kom hon till oss på Spfs(pesionärsföreningens) månadsmöte. Det var fjärdeklassare från någon av Askersunds skolor som underhöll oss med sång o diktläsning. Lärarn höll sig i bakgrunden vilket var bra! Annars brukar det bli för mycket "duktighet" över det hela vilket jag tycker hämmar det spontana. Tyvärr glömde jag koppla in antiredaye i kameran så det bästa kortet fick jag kassera! Idag har jag lättstädat nu på f.m. I e.m. kommer mina systrar som bor i Hjo o deras "gubar"! Då ska vi gå o fika på det välkända cafeet Tutingen i Askersund. Ja, så pass nära som jag bor systrarna nu har jag inte gjort sen jag flytta hemifrån i slutet av -50talet! Det känns bra!

Apropå pensionärsföreningar så är ju Pro och Spf de 2 största!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0