Va var det för sort?

  Skärgården i anslutning till Askersund bjuder på ett rikt fågelliv på höst-vinter ochså. På rundan idag såg jag en mycket stor rovfågel, betydligt större än en ormvråk t.ex. Alltså sen jag tittat i fågelboken kan det vara en fiskgjuse eller havsörn, kanske kungsörn. En fiskgjuse är ju inte så mycket större än en ormvråk, några dm längre, äh ja vet inte, men imponerande stor var den o spännande o se den. Sen kom jag ner till strandpromenaden o där såg 4 canadagäss för sig o så dom 2 jag följt en månad ungefär för sig o så änderna förståss. Men sen fick jag syn på 2 andfåglar på avstånd, den ene vit på sidan o den andre mörk. Såg i fågelboken att så påfallande vit som den ene(hanen?) var på sidan kan det bara vart en knipa eller gravand!? En vigg var det inte, dom är mindre!

Det här med fåglar , djur o natur har blivit mer intressant sen jag flytta hit till Askersund, det är liksom in på en. Det svåra är att hinna fotografera djuren, fåglarna i vattnet är betydligt lättare men jag har ingen kamera med teleobjektiv så det får ju bli på nära håll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0