Bantning.....

Står det ju ofta om i tidningarna. Den här metoden är bäst, nä, det är den här, nää det är det  inte alls, det är den här så det så! Ja, tidningarna är översållade med bantningstips!

När det gäller undertecknad så har jag som sagt gått ner från 98 kg till 81 på 4 år! Det är jag stolt över! Hur jag bar mig åt. Jo, jag åt mindre o motionera mer! Det låter ju enkelt, men det är ju faktiskt lite så!   Ett halvår efter det jag gick i  pension fick jag urinvägsinfektion o i samband med det lite högt blodsocker. En del motion var det redan innan p.g.a. bättre tid o man kom ju ut mer i naturen. Men sen tog jag tag i det, strukturera mer, inte så mycket socker, gröt till frukost m.m. o cykla o gick betydligt längre, ibland 2-3 timmar. När jag flytta till Askersund för 2 år sen blev det lite nytändning o  jag plocka långsamt men säkert kilo efter kilo! Ja idag väger jag 80,6 men tro inte jag har slutat motionera fastän jag nått mitt mål. Nu försöker jag hålla vikten o promenerar snarare än går fort! Blodsockret fick jag  ner på rätt nivå ganska snart p.g.a. motionen. Skall jag jämföra mig nu i 70-års åldern med hur det var i 60-års åldern så är jag i bättre form nu! I Askersund så är det fenomenalt fin natur, så bara det är en bonus!

Men ett mål ska man ha, envis ska man va o struktur i upplägget ska man ha! Ja, o gilla(älska) livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0