Bra helg....

346465-49ja, hittils har det varit en bra helg. I går morse vad det -7 grader. Bad en bön o gick o lämna in travtipset. Sen hem o eftermiddagen blev positiv. Först slog Liverpool  Newcastle o Arsenal Wigan Sen slog Bolton divorna från Man United med 1-0, alla tiders! Sen efter det såg jag på travet o banne mig jag hade 6 rätt på v-75(4 st) o kamma hem en tusenlapp. Skall det lossna nu till jul? Ja det tror jag! O inte nog med det, Djurgården vann hemma i ishockey över Modo med 4-1!!! Uj,uj,uj, säger en glad fan! Ja, sen i morse gick jag ut min runda. det var 2 plusgrader 0 en ½ dm snö på marken på vissa ställen! Kraxade lite med kråkorna o tjafsade lite med skatorna o tittade efter gässen o ja minsann idag var dom i hamnen på den västra sidan o betade i gräset!. Numera kan man stå på 2 meters avstånd från dom utan att dom går ifrån! Jag vet att dom ochså blir utfodrade tillsammans med änderna, så dom ska nog klara kallare väder! I e.m. har jag sett på lottningen av kvalgrupperna till fotbolls-vm 2010 i Sydafrika. Sverige kom i samma grupp som Danmark!, Portugal, Albanien, Malta(inte ofarligt) o Ungern. Bara vinnaren i gruppen är garanterad plats i vm. Målvakten Hedman tyckte det var en lätt grupp o trodde Sverige skulle vinna den, det tycker inte jag! Det  kommer nog inte  in en galning igen   på idrottsparken i Köpenhamn o ger 3 poäng till Sveige!  Nu är det snart finito med denne ugen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0