Förbluffande löneskillnader

.  När jag tittade på Agenda i kväll höll jag på att falla av stolen! I programmet jämfördes en undersköterkas lön i Sverige, Danmark o Norge I Sverige tjänar en undersköterska 18.500 kr i månaden, i Danmark 27.000 o Norge över 30.000. Inte nog med det. Vi har svagast valuta av länderna + åtminstone lika högt skattetryck som Danmark. Inte konstigt att svensk sjukvårdspersonal åker  till dom andra länderna o jobbar! Nu såg jag inte allt av inslaget så jag fick inte nån förklaring till detta men det ju horribelt Hur kan det ha blivit så här? 

Vi lever i ett land med lågavlönad sjukvårdspersonal, åtminstone när man jämför med Danmark o Norge.  

 Ja ni politiker, ge mig en förklaring!

Kommentarer
Postat av: sydlappen

Det är väl ingen som kan ger en vettig förklaring. Här nere i Skåne är det massflykt på gång till Danmark. Det verkar som politikerna vill satsa på vården i Danmark...det känns inte som det är så i Sverige. Utbildning lönar sig definitivt INTE här i landet.

2007-11-20 @ 02:37:25
URL: http://www.riff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0