I dag...

Blev det motionsrundan som vanligt. Snön var försvunnen o det var 6 grader +, bara lite blöt is i nån backe. Det konstigt, jag går samma runda nästan varje dag, men det är så mycket o spana efter i den omväxlande naturen så jag blir alldrig trött på den. En fördel tycker jag är att man ser naturens växlingar tydligare på nått sätt!

Det finns ju änder överallt o en del av dom är ju halvtama. Nere i hamnen på våren o sommarn är det inte långt ifrån att dom hoppar upp i knät på en. Dom går omkring bland bord o stolar o  de många människorna som är där. Där finns ochså sparvar o nån av dom blev så tam så han satt på mitt finger o åt rån. Kajor finns det ochså o dom är roliga o studera!

Appropå fåglar så var jag som vanligt o titta till de 2 gässen. Nu är dom nere i hamnen på den västra sidan o betar av gräset som är där. Det tar nog tid för vingen på den "ensamme" att läkas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0