Bra avslutningsbild tycker jag,30/3

346465-188
Sen gick det ju med bra fart hemmåt , söderut. Vi åkte ju igenom många orter o småbyar men uppdraget var ju slutfört, foton o reportage ifrån Bergslags-Dalaområdet var ju huvudsyftet. Vi tog en annan väg hem via bl.a. Avesta o Västerås. I närheten av Avesta fota jag denna välkända dalahäst som jag tyckte skulle bli en bra avslutningsbild från resan. Appropå städer o orter så tycker jag Mora, Leksand o Rättvik är fina sådana och där skulle jag inte ha något emot att bo. Siljanområdet är ju fantastiskt, men det är Askersund- Örebroområdet som finns i nuet ,framtiden o i en del av rötterna! Uj,uj,uj, så är det bara! Och faktum är, det finns gruvområden öster Askersund med Garpa o Västerbo gamla nedlagda gruvor som en annan av mina kompisar, Torsten, vet det mesta om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0