Sightseeing i Falun,29/3

346465-184
Falun har jag bara åkt igenom , så det var nått nytt. Falun är ju en sportmetropol det märkte man. Var vi åt nånstans under resans gång, det har jag glömmt. Dock kommer jag ihåg att i Falun åt vi på en sportkrog med  tvapparater överallt! Vi hade ju tur för att  när vi åt  hade vi det stora nöjet o se matchen i hockeykvalet mellan Brynäs o Malmö där jag höll på Malmö! Jag tycker faktiskt att sydsverige skall ha ett lag i elitserien o dessutom får ju Mif en jättearena klar till hösten! Jag har alldrig tyckt om Brynäs, tycker det är en samling gnällspikar med Daniel Widing o Mattias Månsson i spetsen!. Hur det gick i matchen, jodå, Malmö vann med 3-2! Och igår(1/4) vann dom hemma med 7-5!  Jag tror jag kan hälsa Malmö välkommna till elitserien redan nu!
Vad jag tyckte om Falun o Borlänge, nä jag tror inte jag skulle vilja bo i dom städerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0