Regnat bra i Askersund

Det har det naturligtvis gjort i hela sydsverige. Tar min motion i e.m. då det nog torkar upp en del i blåsten! Igår ringde jag till 2 av mina kompisar, Bengt o Thomas. Det var kul att prata med dom och vi träffas naturligtvis när jag åker till Simrishamn. Igår fick jag ochså brev från yngsta barn-barnet Tåtte med fina teckningar. Så  jag skall skriva ett brev till honom o skicka med ett foto av Jan- Putte i blåbärsskogen. Han var ju den ende som inte var med på mitt 70-års kalas så han blir x-tra roligt att träffa i september. Alla sju barn-barnen bor ju i Simrishamn!
                       Igår fick mitt favoritlag AIK stryk av Kalmar i fotbollsallsvenskan med 3-2. Tyckte matchen var bra trots misserabelt väder. Aik pigga i första halvlek, kalmar tog över i andra. Rättvist resultat, njaaaa. Jag tror Aik vunnit om det varit en torr plan! Kalmarspelarnas överlägsenhet på det fysiska planet var påtaglig.
                                 Ja, sen hoppas jag att  Ann-Marie o Rolf hade en bra resa på Hurtigrutten!
                          Kalle parakit sitter mest o halvsover idag. Ljuset styr nog mycket fåglarnas pigghet tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0