Sicket regnande!


Det regnade så kraftigt att jag vaknade i natt. Somnade dock om ganska fort. Den här mannen, Göran Ilvered i Askersund har en regnmätare(kopplad digitalt ner i huset) som visade att det kommit 57 mm mellan 21:30-8:45. Rekord under så kort tid sen mätaren blev inkopplad! Källa Björn Palmqvist na.se foto Björn Palmqvist
Ja, prata om att himlens portar öppnade sig! Tydligen har det enl. na.se regnat mest i landet i Örebro län.
                                  För övrigt läste jag i pappersupplagan av NA:  Medicin kaos-och miljonerna rullar. Den ene läkaren vet inte vad den andre skrivit ut  Visar sig vara ödesdigert. Den gamle får yrsel o trillar om kull och slår sig så illa att hon hamnar på lasarettet.
                          Det här har andra och jag förvånat oss över i många år. Jag trodde att en sån utomordentligt viktig sak var avklarad. Det kan väl inte vara så svårt o ordna ett system som är till hjälp för den behandlande läkaren att gå in på datan o se vad andra läkare skrivit ut till äldre eller psykiskt dåligt mående patienter. Ja, alla patienter.
                             Nu sägs det från högre ort som det heter att man håller på att ta itu med frågan. Hur många år har man inte sagt det. Den svenska sjukvårdens dåliga struktur o brister på olika håll är klandervärd. Jag tycker en del partier skall sluta o "skryta" med den svenska välfärdsmodellen. Vi betalar inte världens högsta skatter till såna här "vansinnigheter" Svenska politiker o höga tjänstemän. Åk till Danmark för att se ett system där sjukvården fungerar bättre även när det gäller äldreboende o primärvård m.m. Kom hem efter att ha fått insikt om saker o ting. Ni har mycket att förändra inom den svenska sjukvården o äldrevården!
                                                           



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0