Städning, det är ochså motion!

Städning var det fråga om idag. Jag börja med att städa i köket o sen fortsatte jag att slå mig genom skiten. Nej, nej, jag bara skojar. Har aldrig riktigt skitit men man kan lätt få om man inte tar en dag till det emellanåt. Har man då en relativt lättstädad lägenhet  o tar tid på sig(o det har man ju) så är det ju en baggis. Det passa bra o städa idag ochså för regnskurarna har varit täta. På datan syns en lågtrycksvirvel med centrum I Närke.
                                  När det gäller Kalle Parakit så deltog han ju inte i städningen. Han sitter ju i köket så han kom med en gång in i hetluften. Hur han tackla det. Jo han gick o satte sig på översta pinnen under den stora burens tak o där satt han o, jag vill ju inte påstå att han mös direkt men ändå nyfiken. Det är ju så att alla nya o relativt nya ljud är hans"fiender" tills han vant sig vid dom. Idag har jag ochså städat buren, enkelt då man kan dra ut botten o göra rent o lägga i ny tidning o ny sand. Mat o vatten byttes ochså. Tyvärr kan jag inte ge mat o vatten från utsidan utan måste gå in i buren o ta ut kärlen. Men det går rätt skapligt.
                                   Idag fick vi ju en ny medalj. En i brons genom brottaren Aba Abrahimian. Jag har själv inte sett matchen men enligt honom själv o en del andra blev han bortdömd i semifinalen. Besvikelse o ilska över detta resulterade att han slängde sin medalj i på golvet efter prisceremonin. En del mindre tempramentsfulla människor hade väl stått och hållt masken och lett ett snett leende o svalt förtreten, men så är ju inte alla människor o det får vi respektera tycker jag
                                  I kväll skall ordförande Bengt i SPF ta med oss på en stadsvandring i Askersund. Då kommer vi som går med att få reda på en hel del om Askersunds historia bl.a., i s.k. nutid o dåtid. Hoppas vädret bättrar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0