Gör mig inte glad!


Nä! Torget i Askersund har gamla anor med kullerstenar. Men det är numera en enda stor bilparkering. På sommaren är det ännu fler o då far bilar runt, runt o letar efter lediga platser. Ytterst tråkigt o vad mycket avgaser som släpps ut. Askersund är ju inte stort och det finns bilparkeringar i närheten. Jag förstår mycket väl att äldre o handikappade behöver platser på torget, men inte på hela torget. men tyvärr så är det ju så nuförtiden att hellst skall människorna "åka ända in i affären" o handla. Handlarna runt torget tål nog knappt att man tar upp ämnet! Och så en vacker gran mitt ibland "härligheten" Synd på en sån fin miljö som kunde  varit betydligt trivsammare!
                       Annars har jag haft pyssel o städdag idag. Sen nu i e.m. var jag o hämta ett julpaket på spelhålan från mina hedervärda systrar i Hjo. Kalla(parakiten) fick ochså några klappar men hon får inte heller öppna några förrän på julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0