Idag var det regn!


Det här fotot är taget några minuter efter det jag lämnat hemmet. Villaområdet kallas för Lingon o Blåbär(husen har röda eller blå gavlar) o ligger nordost från hemmet. Jag viker av till höger o går rätt upp österut förbi idrottsplatsen till första rundan i skogsområdet som skymtar.
                             Till och börja med var det inget regn men när jag kom ner till strandpromenaden börja det regna rätt bra. men det skiter väl en viking i!  Jag har ett svart tunt underställ på mig. Trots att jag var genomblöt, det övriga var alldeles genomblött, så var jag alldeles torr på kroppen!
                             Ibland ringer det ju försäljare o vill att man skall byta el eller telefoni. Ibland får man räkna på det där. Den här gången var det inte lönt för mig att byta telebolag. Tack vare att jag har samma företags bredband så har jag rabatt på telefonringandet(kvartalsavgiften). O då när jag räkna efter så blev det inte billigare o ta det andra! O i och med jag fått rabatt på uppgraderingen på hastigheten av bredbandet så är jag uppbunden till 2010. Men efter 2010 så tror jag att jag kan få ner min kostnad om jag väljer bredband och telefoni från ett annat bolag. Konkuransen ökar ju o bolagen måste sänka avgifterna för att konkurera med varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0