På möte med kommunen

Idag gick jag som representant för Spf(pensionärsföreningen) på möte med kommunen mellan 12 o 16. Det har ju "gått bra" för Askersunds kommun förra året, överskott på 12,6 milj. Socialförvaltningen överskred dock sin budget med 2,3 milj o där ingår ju äldreomsorgen, det område som intresserar oss pensionärsorganisationer så klart. Överskridandet var dock mindre än väntat. Men oj,oj,oj, kommunerna behöver försöka samla i ladorna. Det blir hårda bud för framtiden då man skall ge oss åldringar med -40-talisterna i spetsen en bra ålderdom på "hemmet". O folk blir ju äldre o äldre och kräver mer vård när de blir sjuka o dementa!
Vädret idag har varit soligt o fint. Imorgon blir det rundan igen, det blir fint. Skall testa höften nu när jag "vilat" upp mig och jag har ju spinning som alternativ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0