Vitaminer är bra för racet!

346465-97Ja rundan  satt fint i blåsandet, ja det är bara o köra sitt race så länge man orkar! O för o orka så behöver man ju vitaminer bl.a. På bilden finns indigrienserna till som jag kallar den, farfars vitaminbomb!  Det till vänster på bilden är blåbär som jag plockade i massor på sensommaren, o sen är det ju apelsiner, citroner, vitlök, morötter, äpplen o kiwi. Ibland kan det bli nått annat ochså. Det här mixar jag till  i en bunke( med handmixer). När allt är en enda röra slår jag i lite youghirt o kryddar med ingefära o kanel. Tar sex stora skedar i gröten varje morgon, röran räcker 1 vecka så där! 

 I natt storma det som bara den, vakna till o trodde jag hamnat på östkusten i Skåne igen! Så mycket som det blåst här i Askersund i januari har det inte blåst sen jag kom hit -05. Barometern står jättelågt idag så det lär väl bli mer blåst! Nä, nu får jag titta på v-75. Travet går faktiskt i Örebro imorgon. Jag undrar hur banan blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0