Än finns det blåbär!


I morse var det svinkallt när jag cykla ut till hembyggdsparken med omgivningar för att se om det fortfarande fanns blåbär. Det var inte mycket mer än 10 grader. Det finns mera blåbär o plocka nu och jag skulle tippa att det går o göra ett tag till. Och lingonen börjar rodna. Så då kan man slå 2 flugor på smällen kanske! Damerna( mest såna brukar gå förbi o stanna till) ställde samma fråga, är det några i år och för femtielfte gången får jag svara, ja det är det men inte som förra året. Till några har jag sagt, man får titta under bladen där sitter dom!. Ja, nu börjar ett av frysfacken fyllas. Nyttigt, nyttigt. Om lingon är lika nyttiga vet jag ej men troligtvis.

När jag gick o plocka en liten bit in i skogen kom det plötsligt en kattt o satte sig o titta på mig, o det var inte bara nån sekund. Sen blev jag tydligen accepterad för han gick o la sig o vila vid cykeln. I samma veva kom det en dam springandes. hon stanna till o fråga mig, är det din katt? Nä, den bara stanna till sa jag. Ja, så nu för utom de motionerande kvinnorna så har även en katt tagit kontakt med mig. jag undrar vad det blir nästa gång. Nån orm har jag inte sett till trots alla stenar o fina ormställen. Antagligen blir det en huggorm i så fall för snokarna håller till nere vid vattnet. En dam som inte motionerade prata om det för mig. O det stämmer ju för det finns ju snokar vid strandpromenaden. Katten reste sig så småningom o gick uppför grusvägen. Själv gick jag hem nån timme senare vid 15-tiden, belåten med dagens skörd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0