Favorit vid strandpromenaden


Bänken här, uthuggen från nån trädstam, ekstock?, sitter jag ofta på när det är fint väder o filosoferar. Idag då, jo jag satt o tänkte på att ibland gör folk sånt som dom egentligen inte känner för. Egentligen borde man  säga hur det är i stället för att man håller den s.k. masken. Ja, helt enkelt, ingen skall känna sig tvingad tiil nått. Det är bättre att göra som man känner.
                  i dag har det kommit en ny väderrubrik i AB: HÅLL UT-SNART KOMMER SOLEN. Idag har det varit sol hela dan i Askersund så jag hoppas det fortsätter! Appropå AB så skriver Lotta  Gröning i dag på debattsidan Hon undrar vad Thomas Bodström egentligen tycker om Mona Sahlins uppgörelse med Miljöpartiet om FRA-lagen Sedan skriver Lotta G. längre ner:: Så sent som den 3 juli chattade han med Expressens läsare och försvarade FRA-lagen. På frågan om varför Socialdemokraterna inte vill lägga ner FRA svarade han: "Därför att vi även i framtiden kommer för vår säkerhet behöver behöva ha möjlighet att skydda vårt land" Jag måste erkänna att jag är lite nyfiken. Thomas Bodström är en debattglad politiker, han syns gärna överallt alltid. Men nu tycks han vara överkörd, manglad av ångvältarna Sahlin o Wetterstrand. Kommer han att hämra sig efter chocken? Eller intar han Lars Ohlys surstil som hävdar att överenskommelsen är en bluff och lagen ändå kommer att verkställas.
                          Thomas Bodström vad säger du? Jag bara undrar!   slutar Lotta G:sartikel
Ja, jag(undertecknad) har skrivit innan om att Socialdemokraterna redan 2005 hade förslag på  en FRA-lag. Man behöver inte kommentera Lotta Grönings artikel mer. Prata om dubbla stolar eller nåt liknande!

Så här såg det ut när jag tittade ut över Vättern eller Alsen som denna den nordligaste delen ochså kallas. Och när jag tittar ut mot Vättern så känner jag mig tillfreds med att bo här även ifall Örebro var syftet från början eftersom jag växte upp där på 40-talet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0