Hur kommer det att gå i Vm-kvalet i fotboll?

Från AB-sporten, Robert Laul: Lars Lagerbäck skriver idag till spelarna från EM-truppen att trots en mindre rolig avslutning mot Ryssland  Anser vi(Lars Lagerbäck, Roland Andersson och Lars Richt) att det här var den bästa slutspelssamlingen, logistiskt sett, av de fem slutspel vi varit med om. Självklart finns säkert detaljer som behövs förbättras, men det återkommer vi till inför VM 2010.
-Sportsligt två mycket bra matcher och sedan en mindre bra som avslutning. mot ett lag som gick till semifinal. Dessutom blev Spanien europamästare....
Ja, ochså de här med att vara på topp o.s.v. o.s.v.
Sen skriver Laul bl.a. ochså att när han läst brevet som helhet :  Rysslandsmatchen nämndes knappt alls, inte heller den statistik som framkom efter EM som visade att Sverige sprang  mindre än andra lag, hade minst antal avslut, lägst bollinnehav och minst antal försök till anfall!
Om allting var så bra i truppen kan man ju undra då man läser detta i en annan artikel av Laul om löpmeter: Zlatan sågad- sprang minst.  Bland spelarna var just löpmetrarna ett irritationsmoment, i alla fall bland de som satt på bänken under den sista och avgörande matchen mot Ryssland. Där var missnöjet stort med i första hand Zlatan Ibrahimovic, men ochså att inte förbundskapten Lars Lagerbäck inte agerade på något sätt  Siffrorna visar att Zlatan sprang minst av alla 90-minutersspelare. förutom Andreas Isaksson.
Ja, vad säger man. Jag tycker bara Sverige hade bra spel o det var i 20 min mot Spanien i första halvlek. Att vinna mot grekerna var väl ingenting att yvas över. Dom var ju det enda laget i Em som inte tog någon poäng i gruppspelet!. Sen vet jag inte, men skall Zlatan göras till nån slags syndabock för vad jag tycker ett dåligt lags spel. Och varför böts spelare ut så j-la sent! Jag minns jag satt o hoppa av ilska i EMstolen!
  Sen slår Lagerbäck fast att han vill satsa på samma stomme även under VM 2010. Då är ju Henke Larsson nästan 40 år! O dom andre blir ju inte yngre precis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0