Kvacka, så kom dom


När jag kom till hembygdsgården så hälsa jag på i ankdammen. Inte en anka syntes, antagligen var dom inne i ankhuset. men jag kvacka o vilka kom där, jo hela flocken! Alla såg friska o krya ut o några kavcka tillbaks! Ner mot strandpromenaden. Där satt 3 strandskator bland änderna men lite för långt bort för att göra sig på bild. Idag var det väldigt lite folk ute i hamnen men jag var ute vid 9-tiden så det var väl mycket därför. Det här med höften när man har artros går ju upp o ner har jag läst. Nu har jag inte kännt mycket under flera veckor men idag gjorde jag. All right, det bara o gå på! Martin hade ringt såg jag på displayen. jag vet varför. Dom hade glömt skålarna till hunden men det har jag sett så dom tar jag med till Hjo morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0