Det här var en höjdare!


Det är ju 50 år sen som  Sverige arrangerade VM i fotboll. Tänkte jag skulle skriva om Sveriges matcher på min blogg. Hur följde jag VM på den tiden. Jo, efter lite funderande kom jag fram till det. Jag lyssnade på radio på mitt rum i Forsmo utanför Sollefteå. Jag  jobbade på en fiskodlingsanstalt som Vattenfall drev. Det var praktik men jag hade ändå lön. Nån TV fanns ej, det var ju precis i begynnelsens tider. Men oj så spännande det var o lyssna till Lennart Hylands referat av Sveriges matcher.
                                          Några .bestämda åsikter om saker o ting tror jag inte det  blir  nästa vecka. Jag kommer att koncentrera mig på VM-58. Dessutom tänker jag plocka de blåbär som är färdiga(inte många) på eftermiddagarna. Möjligtvis blir det nån rundanrapport.. Sen skall jag åka o se på Fagertärns röda näckrosor hoppas jag. Kommer att ringa Rolf A ang detta. Det finns alltid något o hitta på för en livsnjutare. O i morgon går EM-finalen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0