Fotbollen hm, inte bra

Ryssland slog ju Grekland igår. Sveriges vinst mot Grekland värdesätter jag inte så stort längre men dom här 3 poängen betyder ju mycket efter gårdagens match mot Spanien. Under Sveriges match i går höll jag på att bli vansinnig som sagt. Den ene spelaren efter den andre blev tröttare o tröttare i andra halvlek o ingen avbytare kom in. O ännu tröttare blev dom, bara slog ifrån sig. Nu är vi där igen, skall vi våga lite mer med offensiva byten i tid eller skall vi " tjongspela"för att hålla resultatet. Spelet i andra halvlek var ju uruselt, inte en enda passning fick dom fram o Rosenbergs insats var filmningar vilket gjorde domaren benägen att inte blåsa för frisparkar. O skylla på domaren är svagt för egentligen skulle Spanien haft en straff det såg väl alla! O sen skylla på att inte Zlatan var med i andra halvlek. Tänk då om Zlatan slutar i landslaget eller blir långtidsskadad då verkar ju det som vi inte kommer o vinna en match! Jag förstår inte riktigt Anders Svensson är ju bra på att fördela bollar o Kim Källström kan ju slå svepande crosspassningar. In med Kim o Sebastian Larsson: Ljungberg o Henrik Larsson är väl ändå inte nånting att bygga ett landslag på. Dom är ju inte som dom har varit trots allt. Vi har ju Marcus Berg ochså m fl. Till VM-kvalet får dom köra in en del nya spelare.
Nu har vi ju matchen mot Ryssland kvar på onsdag. Båda lagen har fått stryk av Spanien o slagit ett dåligt Grekland som inte haft den minsta gnista. Matchen på onsdag kan gå hur som hellst sen får experterna säga vad dom vill! Glorian på Lagerbäck har kommit lite på sned, det är inte bara jag som retar upp mig på det här med de alltför sena bytena. Och för attan . Spanien vann ju helt rättvist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0