Igår var det tradjazz för hela slanten..


 Ja, även i fredags och idag. Men jag brukar vilja träffa mina vänner Margareta o Sven-Arne från Örebro på lördagsförmiddan då alla tradjazzmusikerna går spelande från torget till hamnen o intar olika platser i staden för musik. Efter promenaden till hamnen gick vi och åt o sen gick vi upp till ett tält utanför hotellet Norra Vättern. Där spelade "gubbarna" på bilden högklassig tradjazz. Orkestern anfördes av mannen till höger en engelsman, som sades vara en av de bästa i sitt slag på klarinett i tradjazz. O det blev inte sämre av att han för detta tillfälle hade med  den trumpetspelande mannen i den röda slipsen,  Eddy Bruhner! Jag såg honom förra året i hembyggdsparken, vilken skicklig trumpetare. En del känner nog till honom som den som tillsammans med Gösta Linderholm ledde Sveriges Jazzband för en så där 30 år sen. Hoppas han kommer nästa år ochså. Sen har jag förstått att han och andra tradjazzare finns i olika konstelationer. Får ta ett kort i taget då det är nått fel i överföringen från fotoarkivet vid sidan om html.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0