Känner mig inte särskilt nedslagen...

Nää, antagligen var nånting inom mig förberett. O sen när man såg dom andra lagen spela o kom ihåg Sveriges dåliga träningsmatcher innan E:M. o slutfasen av själva E:M kvalet så sa  väl förnuftet  ifrån o la ihop 2o 2. Jag såg ju alla matcher innan sista rundan o f-n vet om inte Sverige o Grekland spela mest primitiv fotboll! Jag tycker faktiskt både Österrike o Schweitz spelade trevligare fotboll o de vågade faktiskt anfalla ganska mycket. Men vad är det för spel Sverige håller på med egentligen, det har försämratts undan för undan. Den här j-la Sverigemodellen den är ju genomskådad för länge sen. Hur litet land man är hur små reurser man än har, hur många bortförklaringar än har så är väl ändå anfall det bästa försvaret. Bygg upp laget"kring" Zlatan, in med Källström o ge honom chansen mer än några minuter, låt honom få känna förtroende. En spelare kan väl inte vara så dålig som spelar i en toppklubb som Lyon o är värd 80 milj. på marknaden! In med Sebastian Larsson, Markus Berg m.fl. unga lovande spelare. Vilhelmsson är ok,  men han är ochså beroende av rätt omgivning. Nånstans måste vi förnya oss, möjligtvis då till priset av att ej gå vidare i ett o annat kval O framför allt in med 3 nya istället för Lagrell, Lagerbäck, Roland Andersson. Det kan vara ett sätt att bryta en nedågående trend
                                 För en sport o fotbollsälskare, leve idrotten, kommer nu 4 intressanta matcher, kvartsfinalerna. O faktiskt är det inte "rätt" lag som hamnat där, tycker jag. I kväll går en intressant match mellan Tyskland o Portugal. Jag håller på Tyskland, men favorit är ju Portugal. Ska bli intressant o se hur det går för Ronaldo. Lahm är nog lika snabb som han!? O nu kopplar jag av Sverige, dom var dåliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0