Nya innevånare i ankdammen


Många ungar, måste vara relativt nykläckta, uppträdde med övervakande morsa i hembyggdsgårdens ankdam. Ja, fantastiskt så här på Nationaldagen. Naturligtvis har de begåvats med svenskt medborgarskap. De andra 2 ankorna simmade lugnt omkring. Vem som är pappan har jag ingen aning om, nån av dom så klart men dnatest behövs nog inte. Tänkbart är ju att det är 2 morsor förståss för det var en väldig massa ungar i olika färger. Bilden är suddig tyvärr. Ibland blir den det när jag zoomat in.


Nere vid strandpromenaden zoomade jag in dessa änder o ankorna som jag berättat om. Ibland möter jag en man i rullstol som har bröd med sig o då blir det fart omkring honom. Ja, fåglarna har det bra här nere vid vattnet, grönt gräs o äta, bröd från folk o nate o insekter i vattnet. Sicket gottebord!

I närheten gick en strandskata omkring o letade efter insekter o maskar i gräset. Här hade det varit bra med en kamera med kikarsikte, men den kameran jag har tar bra bilder efter omständigheterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0