Rumänien vill inte o Frankrike orkade inte

Den första matchen igår, Rumänien- Frankrike, blev EM;s hittils tråkigaste match tycker jag. Resultatet, 0-0, blev väl ingen katastrof för lagen då ju Italien förlora med 3-0 mot ett ettrigt o storspelande Holland. Italien förlora väl inte bara för att Cannavarro inte var med men oj vad Italien saknade hans snabbhet bl.a!  Mazerati var ju en katastrof med sin långsamhet! I Andra halvlek  som inleddes med 2-0 blev dock lite bättre för Italien men vilket dåligt understöd Luca Toni hade. Dett blev bättre då Del Piero  o backen(glömt namnet) kom in! Som jag ser det nu så är Holland o Tyskland  o Portugal de bästa lagen(inte oväntat) men än finns det plats för sensationer. Att dock förlora första matchen kan vara förödande.
                              I kväll smäller det för Sverige, är vi fågel eller fisk, det ger sig. Att spela hedersamma oavgjorda resultat ger nog inget vidare spel efter gruppmatcherna med dagens 3 poängsystem! Hur det går, jo jag tror 2-0 till Spanien mot Ryssland o på 1-1 mellan Sverige o Grekland. Jag tycker faktiskt att Sverige gör det bra om dom tar sig vidare från gruppen men så säkra som tidningarna är o har varit att dom gör det, det är inte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0