Vi slog åtminstone den enda 0 poängaren i E.M

Redan för några dar sen revidera jag Sveriges insats mot Grekland sen jag såg Ryssarna även slå Grekerna. Skrev det i min blogg. Prata även med min son Bengt om det! Allt prat om att det var en lätt grupp faller tillbaks på både experter o förbundskaptener. Det svenska spelet är t.o.m. sämre än lagom. Det visa sig att Sverige skapa minst målchanser i hela E.m. i gruppspelet. Nu kommer det att ju bli en massa bortförklaringar. Klimatet, många matcher i allsvenskan, litet land, spelar efter våra resurser, o.s.v. Laget består av många proffs, o före detta sådana. Dessutom har man unga lovande spelare men dom fick knappt spela något. Nädå , 35 åringar o 36 åringar skall vara med. Nån gång borde väl det gå upp för Sveriges förbundsledning att anfall är bästa försvar, träna teknik o snabbhet. Nu tycker jag det är dags att  byta ledningen för landslaget. Lagom o försiktighets taktikens saga måste ta ett slut. För annars kommer inte klubbfotbollen heller o bli bra! Det finns många lovande spelare som klarar sig bra i Europa. Vi får inte hoppas att Zlatan tröttnar på att röja i ingenmansland utan att vi kan bygga upp ett lag runt honom! Annars kommer vi inte att kunna vara med i slutspelen som kommer! Tänk efter, vi slog endast  E.M;s enda  0 poämgare, ett katastrofalt dåligt Grekland. Nu måste Sverige göra något. De andra länderna har ju genomskådat vår s.k. fantastiska försvarstaktik!
                                 O jag vill inte höra hur litet land vi är! Kroatien t.ex är inte mer än hälften så stort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0