Vilken upphämtning, trodde inte mina ögon!

Jag menar naturligtvis  matchen mellan Turkiet o Tjeckien. Tjeckien ledde ju klart o rättvist efter första halvlek med 2-0 tror jag. Sen i andra satte turkarna enorm fart. Fick dock en kontring med skott i stolpen på sig, i samband med skada, så det kunde ju stått 3-0 till Tjeckien. Men sen gjorde turkarna som sagt en ännu mer fantastisk halvlek än den mot Schweitz. Tränaren gjorde ochså en del byten i halvleken o bidrog med sin taktik o entusiasm till miraklet som man får kalla det. Sen gjorde ju visserligen Peter Chech en tavla vid 2-2 målet men 3-2 till turkarna blev det!. Har inte Lagerbäck lite o lära från turkarna. Jag menar att inte vara så in i bombens försiktig i alla lägen, våga byta ut spelare betydligt tidigare m.m. Men det skall väl vara typiskt svenskt, försiktigt, säkert, föutsett och tryggt. ja, sen alla floskler om att vi inte kan spela på nått annat sätt p.g.a. det o det o det.!
                             I den andra matchen "fick" värdlandet Schweitz vinna med 2-0 o ta sina första 3 poäng över ett reservbetonat Portugal. Men det förändra inget i gruppen. Vinner Tyskland över Österrike i kväll så möts dom och Portugal i kvarten. Men matchen mot grannlandet o lillebror Österrike, ja derby, man vet alldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0