Örnie flydde fältet

346465-157
I f.m har det varit mellanstädning. Parakiten Örnie tycker inte om när jag städar. Hans reträttplats är en av gardinerna. Där sitter han högst och kan iakttaga mina mått o steg. För pedanter m.fl. vill jag påpeka att jag nålat på plast(genomskinlig) på baksidan och fönsterkarmen är ochså klädd med plast så långt det behövs! Det är faktiskt smart tycker jag och inget syns! Plasten är lätt att spola av när det behövs o sen nålar jag upp den igen! Ibland flyger han ut ur buren o sätter sig där än då. Han har ett ställe till , på en kartong på hatthyllan där han sitter o tittar ibland för att se vad jag har för mig i köket!
            I natt hade det tydligen kommit en liten snöby o pudrat marken(gårdagens snö var nästan borttinad). Termometern visade 1,8 - i morse o solen lyste. I e.m. blir det månadsmöte med Spf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0