Chimpanser smartare än oss!

Dom har överlägset närminne , det har japanska forskare kommit fram till i en jämförelse mellan  japanska studenter o lika många apor. Testet ifrågasätter hela den mänskliga utvecklingen. Källa Expressen
                             Ja, om människorna skulle vara så smarta som dom tror så hade väl inte världen sett ut som den gör! Dom som simmar omkring i den svenska ankdammen är inte heller så smarta tycker jag. Antagligen har dom väl förstått att dom inte har mer kapacitet än att plaska omkring i den o putsa fjäderskruden, det s.k. etablissemanget!
 
                              Världen fördömmer nu Hizbollahs kupp i Libanon. Ja, det skall den göra. Dessa islamistfundamentalister som tillsammans med Al Quida, Talibanerna, Hamas o andra militanta grupper vill påtvinga  oss en värld av förtryck o kvinnoförakt , offentlig stenkastning, offentliga hängningar m.m. under förevändning av SIN tolkning av Koranen.
                               Ja så tar vi lite spel o sport. På v-75 fick vi en frirunda tack vare min svågers eminenta tips. Själv fick jag nästan igen insatsen på mitt eget tips. Har ju en 12-del på ett stort system men det var min lilla dubbel som fixa +-0.
                              Djurgården har kommit i en ordentlig svacka. Förlora nu 3 matchen i sträck tror jag. Fick stryk av Kalmar med 5-1!  Har ovanligt många skador Nä,nu blir det ishockey hela kvällen. Sverige möter Ryssland 22:00. Är nån match innan dess!
                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0