Från Wettervik till doppinglek


Ja, rundan gick bra idag, rätt snabb gång. Det halvregna men i det relativt kyliga vädret hade jag tagit  på mig ordentligt. Blåbären är långt komna med nästan kart, så regnet var väl välbehövligt. Förra året plocka jag en massa så frysen blev full och nån svamp fick jag inte plats med, men blåbär är ju nyttigare. Har kvar ännu av dom! Den enda kändisen jag träffade på vägen mot hamnen var den vita ankan o hans fjälla. Nu för tiden ligger dom mest o sover. Kanske dom har ett livligt sexliv? När jag  kom ner till början av hamnkajen gick jag o fota den här båten Wettervik. Den går på våren o sommaren många turer i Askersunds vackra skärgård o ibland stannar den vid Stjärnsunda slott o släpper av  folk o hämtar dom på hemvägen. Jag har åkt med den ett par gånger bl.a. med 2 av mina barn.barn. En dam såg när jag foade båten o vi pratade lite om den.



Sen gick jag över på andra sidan av hamnen o titta på doppingarnas häckningsställe. Nu var det 2 par som häcka i vassen + paret som skymtar på bilden. Dom hade en sirlig dans för sig. Nått slags förspel, så det blir kanske ett bo till!
Dom är ju så vackra med sin fjäderdräkt o tofsar. Ungarna är som små alldeles svartvit strimmiga o dom är så snabba i vattnet!


På återvägen hem fota jag dom här 2 jakterna som tillhör Hotell Norra Vättern inte långt från hamnen. Jag vet inte men antagligen så hyr väl hotellet ut båtarna eller har utfärder med dom. Jag tror dom tillhör hotellet även i år men jag är inte säker. Sen gick det hemmåt via kyrkogården med den vackra minneslunden. Sen lite styrketräning med lätta vikter, sittups. Sen duschning, frukost o efter det färd till spelhålan Nord där jag hämtade ut min andel på v-75 systemet. O nu sitter jag här vid datan. O ikväll 2 semifinaler i ishockey vm. Jag bara ryser, uj,uj,uj,.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0