Inte så långt från Libanon....


Ja,  som granne till Libanon ligger ett land som jag gillar. Libanon har jag alldrig varit i så det vet jag inte om jag hade gillat. Landet som jag gillar o beundrar är Israel. Det har jag gjort sen jag var relativt ung! Tyvärr har jag bara varit där en gång. Jag och en av mina goda vänner Bengt var där med Eilat som bas 1988 i 14 dgr.. Men vi var ute på en bussresa i 3 dgr där vi såg o bada i Döda  havet, var på Mazzadaklippan, var i Jeriko, Betlehem o i Jerusalem(på bilden) bl.a.. Ja, det skall jag säga hade jag bott i ett annat land än Sverige så skulle det varit Israel! I Jerusalem är det en miljö som skulle passa mig. Religion, historia, olika kulturer, spänning. Israel är ett litet land så man kommer från a till ö på tja en 5-6 timmar! Eilat var en fin badort. När vi var där så var det  inga diplomatiska förbindelser med  Jordanien så det stod militärer på hotelltaken o spanade  ditåt över Röda havet. Röda havet ja, oj vilket klart vatten o där var alldrig under 23 grader i vattnet! Om det är något ställe som jag nån gång längtar till så är det Israel o det har nog med min personlighet o göra.
                                                     Så passar jag ochså på att gratulera staten ISRAEL till dess 60-års jubileum som stat. Jag hade trivts mycket bra i Israel det känner jag!  En del jude o Israelhatare önskar mig säkert dit pepparn växer men det skiter jag fullständigt i !!!    Foto www.biblewalks.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0