Kungligt sällskap


Brukar ta en bild ungefär från det här stället i hembyggdsparken varje månad p.g.a. vädret o grönskan. Grönare har det blivit sen förra gången o livligare. O ännu livligare kommer det o bli den 15 juni då Tradjazzfestivalen flyttar upp hit. Då är det orkestrar på båda scenerna här uppe. Festivalen håller på den13,14 o 15 i Askersund o en j-la massa folk brukar det vara. Läste i tidningen att de inte har rum o logi nog till alla som skall kommer!


Ja minsann! På hembygdsparkens toalett  kan man sitta o njuta, åtminstone av  kunglig glans. Tavlorna på väggen påminner mig om utedasset hos min farmor i Gällersta på -40 talet dit jag och min kompis Sven-Arne gick hellre än på toaletten inomhus för jag tror vi hade en sån ochså men är inte riktigt säker Bilderna här föreställer Oskar den 2 o hans gemål. Apropå Sven-Arne hade han(o har) så roligt åt mitt uttryck bumpa när jag skulle lägga en korv. Uttrycket kommer kanske från tyskan  eftersom min mormor pratade flytande tyska.Föräldrarna hennes kom från Preussen. När vi barn inte skulle "förstå" nåt pratade Mamma o Mormor tyska. Det är mycket roligt man kommer o tänka på vid åsynen av kungliga!
                                     Efter toalettbesöket fortsatte jag rundan ner mot sjön. Inget särskillt  idag men Stjärnsunds slott syntes väldigt tydligt på andra sidan mittimot. 5 min efter fotandet började det störtregna så jag fick vika av upp mot hemmet tidigare än jag tänkt. Idag kunde jag gå snabbare än på länge men körde programmet för höftartros när jag kom hem. det tar bra och nu har jag nästan ondare än när jag går, så det tar; men jag tycker att smärtan går över fortare så programmet är bra! Ja, o framförallt ska man röra på sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0