Maia Hirasawa, bäst på svensktoppen!


Ja, det återkommer jag till. När jag gick upp i morse o titta på termometern, blev jag lite förvånad. Den visade på +2,6 grader! Så det var bara o ta bra med kläder på sig, både keps o vantar o underställ. Gamla gubar "måste" vara rädda om sig, den här guben åtminstone till 14/7 då han skall vara i toppform. Innan dess kommer dock några toppar, Stockholmsresan o e.m i fotboll. Sicket härligt liv o "zigenaren" får numera vara alldeles sig själv, blodet svallar! Efter att ha bytt regnrock, knalla jag iväg på min runda. Ja, det var verkligen ingen värme, full fräs. Det här med höften det blir inte värre iallafall o det är viktigt. Ja höll på o säga Kalle Anka, ja menar den vita ankan o hans kompisar gick på gräset nere vid strandpromenaden o nöp mask liksom många andra fåglar. Masken kryper ju upp när det regnar så fåglarna har ett eldorado! Förresten i hembyggdsparken fick jag syn på en gröngöling som satt långt nere på en trädstam. Ställde mig blixt stilla o iaktog den. Dom är rätt stora, men inte så stora som spillkråkan. Nere vid hamnen var det knappt en människa. Tänkte på doppingarna längre bort. Hur går det med ruvningen i detta kalla väder? Begav mig av mot hemmet.  Foto dn.se


O hemma(hej fresten. tyckte Maia Hirasawa skulle ha nått snyggt o titta på) gick jag o "väckte"  Örnie o gav honom morgonäpplebiten, han stod o vänta som vanligt! Sen gick jag o körde i gång träningen för höft, armar o mage. Min vikt är på 83,2 så jag håller den bra, är nöjd. Sen blev det frukost( äter ett ägg o dricker en kopp kaffe innan jag går ut) havregröt o te o macka med dansk leverpastej från Netto, mmmm. O så lyssna jag på svensktoppen o överlägset bäst var damen ovanpå, Maia Hirasawa med sin låt, släng dig i väggen Charlotte Perelli! Hörde ochså att Christer Sjögren hängde på gärsgården, det var på tiden tycker undertecknad. Tyckaren tänker nu gå o se på Parma-Inter, avgörande för italienska ligatiteln o senare kanada- Ryssland i vmfinalen i ishockey. Oj vad jag håller på Ryssland!
Foto  Maia, nää undertecknad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0