Östergötland med Vättern o Östersjön


En stor sjö i väster o östersjön i öster. Det är ju bra gränser o ha.. En del har jag sett i Östergötland  Mjölby har man ju sett pg.a. att det är(var?) en järnvägsknut. Om man åker bil nuförtiden så kommer man ju inte in i städerna men Norrköping har jag för mig att jag varit i några timmar  Däremot har jag varit flera gånger på Kolmårdens djurpark med barnen m.fl. (vem har inte det) och legat över där bl.a. Det område som jag känner till bäst är det som går längs Vättern. Vadstena har jag varit i flera gånger liksom Gränna, men inte legat över. Det området som jag känner till bäst är Omberg och då Hästholmen. Dit åkte vi barn o föräldrar ibland med ångfartyget Trafik som gick mellan Hjo och Hästholmen. Vi hade matsäck med oss o njöt över området o utsikten från Omberg. Detta var på -40, -50 o -60 talet. Mina egna barn var ochså med nån gång och då lite senare P.s Det är Omberg på bilden D.s

 Foto www.oninge.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0