Sitter o väntar

Väntar på att gå på styrelsemöte med SPF i e.m. Har blivit mycket skrivande i bloggen. Det beror nog på att sporten vilar, det är nästa så man har abstinens. Ishockey vm är slut o allsvenskan vilar p.g.a. fotbolls em. Men den 10/6 spelar Sverige sin första match i fotbolls em men  innan dess Stockholm i 4 dgr o dan efter den resan till Nora 1 dag med SPF.
                                              Jag sitter o tittar i NA och ser att Ösk tvingas sälja en av sina bästa spelare, Patrik Haginge. Just nu tränar en bulgarisk u21-landslagsman med ÖSK. Kan bli lösningen på klubbens anfallsproblem! Hur är det med ekonomin i ÖSK. Jag blir inte klok på deras värvningar. Kihlberg t.ex är ju säkert en bra spelare men han är ju 34 år. O dom bästa spelarna sen i höstas försvann! Hoppas dom klarar sig kvar!
                                               Mera i NA. -En kvinna chockades efter att ha kört in i mitträcket på riksväg 50. Enl  kvinnan har några personer kastat föremål  mot bilen varpå hon tappade kontrollen över bilen. I bilen satt ochså hennes 3 månader gamla bebis! Kvinna chockades men varken hon eller barnet skadades fysiskt-.. Inget förvånar mig numera.
                                              Reportage om en snabbfotad 68-årig bollkalle på Skyllbergsvallen. Hans- Göran Karlsson heter han, men det visste jag inte. Men däremot har jag pratat en del med honom, bl.a. när jag ätit dagens på Klockargården i Hembyggdsparken. Speciell man och pratsam. Repotaget heter "Hjältarna på Skyllbergsvallen" och beskriver en småklubbs svårigheter i dagens läge
                                              Om Askersund står det inte mycket. Det enda är om att  Miljödomstolen avslår överklagande om bryggor på Kärra. Sjöbodarna är tydligen byggda på strandskyddad mark. Jag är inte insatt i målet men har det chansats med bygget?
                                             Ja, sen står det om sköterskestrejken som utvidgas idag. Hur har vårdförbundet det med sin strejkkassa undrar jag. I övrigt står det om våld, rån, klusterbomber, hedersmord. mord. jordbävningsoffren i Kina, cyklonoffren i Burma. Ungefär som vanligt.  OS, Tibet o bojkotter är som bårtblåst!
                                           Nu har jag varit o tittat  Ystads Allehandas nätupplaga, Simrishamnssidan.
Det står att Brösarps backar har Skånes bästa rastplats
                                        Ett par har velat döpa sonen till Pripps! Fått avslag på detta!
                                      Kvinna våltagen i staden.
                                 Österlenbor är fetast o röker mer än skåningar i allmänhet.
Jag kommenterar inget av det här, särskillt inte det sista. Kan vara känsligt då jag bott i staden många år. Jag vill dock säga att det sistnämnda tog jag tag i när jag bodde där och jag fullfölde det när jag flytta till Askersund! Så de så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0