Utsikt från en stubbe


Mitt smultronställe finns utanför Örebro, min hemort är det vackra Askersund med skärgården o mitt paradis är Tjälvesta naturreservat. Att ha hittat detta paradis är som att få en dyrbar gåva. Cyklade dit idag(tänker göra det en gång i veckan om det går). Att cykla dit är ju perfekt, 6 km dit, fotvandring ca 5 km o 6 km hem.  Idag hade jag kaffe o mackor med mig o vatten förstås, vädret var super, ingen blåst. Gick långsamt norrut mot Snavlunda äng, På vägen dit hittade jag en stubbe, den är från och med idag min favoritstubbe. Tog fram min matsäck, satte mig o njöt , lyssnade på fåglar o andra ljud, hörde hackspettars "skrikande" o trummande. Lyssnade mycket lågt på klassisk musik på P 2, nästan pastoral! Frid har jag i mitt sinne i vanliga fall tycker jag men nu blev den inlindad i bomull o små vita skyar! Efter en halvtimme reste jag mig i gick vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0