Vad har hänt?

Jag läser nu lite i tidningarna på nätet. Att följa med o se o veta o lära sig om vad som händer i världen för att komma ifrån "ankdammssyndromet"(hemmablindheten) tycker jag är viktigt, för mig åtminstone!
I Nerikes Allehanda står det om KLETZMERMUSIKEN. Det är en kvintett som skall spela sådan musik  på konserthuset i Örebro. Det är bl.a. sådan världsmusik som jag är intresserad av. Har några skivor med Klezmermusik hemma men när jag kommer till S-holm nästa helg skall jag köpa nån mer skiva på världsmusikaffären Multi Kulti på söder. Återkommer med att skriva om Kletzmermusiken!. I tidningen står det ochså om att den DEN TYSKA TILLVÄXTEN ÄR DEN HÖGSTA SEDAN -96. Det är glädjande tycker jag, dels för Sveriges export och dels för att det visar att 2 motpoler(Högern-vänstern) kan regera tillsammans med gott resultat! Nått för Sahlin- Reinfeldt, nä, det är väl lika orealistiskt som att tro att man kan flyga till månen av egen kraft! O vem skall dom skylla på när dom regerar ihop? Sen är det ett citat i tidningen från Borås Tidning M där det står. "DET ÄR DAGS FÖR VÄNSTERN OCH SOCIALDEMOKRATERNA  ATT RENSA VÄNSTERUT OCH LÄRA SIG SKILJA PÅ ISRAELS POLITIK OCH STATEN ISRAELS RÄTT ATT EXISTERA" Ja, det skriver jag verkligen under på! Frågan är nu om jag skall läsa nån mer tidning eller  skriva om Kletzmermusik. Jag tror jag gör det sistnämnda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0