Västergötland, vy mot Vättern


Västergötland känner jag väl till o då särskilt trakten kring Hjo. Här har jag och mina systrar tillbringat varje sommar  eller en liten del av den från år-44 till dags datum kan man säga. I huset med flaggstången t.v. om skylten bodde vi och numera bor en av mina systrar där med sin man. Föräldrarna bodde där efter att min far pensionerades. Inne i Hjo bor min andra syster o hennes man. Skogar finns nära inpå o det är inte så långt  till Skövde eller Skara. På det hållet har jag varit mest bl.a. på Skara Sommarland o Axevallatravet. På Axevallatravet har jag och min ena svåger varit åtskilliga år i sträck på Stochampionatet i juli månad, en höjdare!
 Foto Jan Ekblom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0