Andpaus som vanligt


Sicket väder! Nere vid strandpromenaden var det nog nollgradigt, strålande sol o kav lugnt i sjön!  Den vita ankan syns ju väl och bakom honom går en av hans ankdamer som är lite mindre än andhonorna. sen finns det 2 till, en ankhane finns ochså plus en ankhona till. Ankhanen, som är färgad nästan som en andhane, får man titta på två gånger innan man kan skilja ut honom. På nått vis låg det både vår o vinter i luften, tycker jag. Sen kom jag så småningom hem, uppvärmd. Det passade bra för varje dag kör jag några kroppsyoga övningar, inga medditationsövningar. Övningarna gör på nått vis att man blir smidigare, bra för stativet!
                                     I kväll blir det fotbollsgalan på tv 4. Ingen kväll utan sport, yppie.O ja, det finns mycket annat ochså. Jag kör mitt race efter förmåga o anpassar mig efter verkligheten. Ibland önskar jag att människor förstod att det som är gratis kan vara det med störst livskvalite. Välfärd är inte bara att ha bidrag o pengar. Det är att vara rädd om sig själv, det har ju andra ochså nytta av!. Var har det egna ansvaret blivit av? De flesta människor gör förhoppningsvis ett val. Stå då för det o skyll inte på alla andra vare sig det är människor eller farbror staten. Även vid sämre tider har vi ett eget ansvar!
                            Nu blir det att läsa dagstidningar på nätet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0