Härligt, härligt!


Ja, igår var det styrelsemöte på e.m i SPF. Som vanligt en lugn dag. Gladde mig väldeliga att få se Durgården slå Modo i ishockeyn på kvällen med 7-0!  Såg ochså på tennis från Shanghai. O så skrev jag på min blogg i Expressen förståss!
                            Idag blev det en runda igen. Full fart med regnet hängandes i luften. Fotot ovan är från slingan i hembyggdsparken. Fin natur va, i stan!

Sen kom jag ju till Hembyggdsgården. Jag skrev ju häromdagen att lusthuset flyttats till "säkrare" mark. Ja, här står det nu med utsikt mot Vättern. Det skall ochså göras en grund till huset. Bra plats tycker jag ! O området kan man inte kalla för sankt!. Rena rama berget!
                               Sen kom jag ju hem via strandpromenaden, hamnen  o kyrkogården. O sen vidtog lite styrketräning för armar, rygg o mage. Benen får ju sitt. Sen blev det dusch. O sen kom den stunden som är väldigt viktig för en "amatördebbatör". Frukost o läsning av Nerikes Allehanda o åsikter o debattartiklar. Detta är en mycket fin stund på dan o bra för en åldrande hjärna. Jag njuter av den här stunden ochså. Sen går jag in o skriver på den här bloggen. Sen tittar jag på olika tidningar på vebben o SVT-Text bl.a. O sen skriver jag på Expressen bloggen. O ibland tar jag som sagt hjälp av källor för att få fakta. En del har jag själv i huvet. Sen efter kvällsmaten kan det bli mer bloggande o sen så blir det mycket sport bl.a. Det är nått som är bra för hjärnan o entusiasmen. Jag tycker sport är kultur o en njutning! Viasat visar en hel del tennis bl.a. Roligt att se numera för bollarna har blivit lite större o serven har mist lite i betydelse tycker jag! Det går inte riktigt så fort längre. Ishockey är ochså en bra Tv-sport. O all fotboll jag ser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0