Mys o pysseldag.......


Kalla blir mysigare och mysigare.o det passar ju bra idag på veckans mys o pysseldag, som jag alltid har på torsdagar. Själv myser jag ochså och pysslar, naturligtvis. Har städat fågelburen, dammsugit i köket, öppnat datan, skrivit ett par julkort m.m. Jaa, julkort är skönt att skriva några om dan. Ska läsa tidningar på nätet, läsa SVt-Text o se om jag kan få lite stoff till min Expressenblogg. Det är inte så lätt att skriva om politik när man inte är i närheten av den politiska maktsfären. Men jag stöder mig på min övertygelse o vad jag tycker! Ingen vindflöjel här inte!

Sen funderar jag lite på om jag är släkt med den här damen, Elin Ekblom Bak. I Sverige är det minst 1000 människor som heter Ekblom. Nu har jag varit inne på Eniro o tittat, I Sverige finns det 1.574 st som har namnet Ekblom.I Stockholm finns det 440 st med namnet. I Skåne 80 st t.ex.!  Så namnet är ju inte så vanligt om man tänker på hur många som bor i Sverige. Ek som min farfars farfar hette är mycket vanligare. Ligger bland de namnen som ligger på topp 100. Ek hette t.ex. en del indelta soldater i Sverige. Men apropå Elin Ekblom så hette min farmor det samma. Farmor Elin kom från Gällersta 1 mil s. Örebro Min kusin Hans- Olof som bott i S-holm(numera Sigtuna) skulle kunna vara farfar till Elin  Samband eller inte, vem vet? Varför är jag så intresserad av Elin, förutom eventuell släktgemenskap. Jo , Elin skall bli expertkommentator på Viasat fotboll o sen innan vet jag att hon idag spelar i mitt favoritlag AIK!
                           Jaa Elin, är vi släkt? Kanske nån ser det här som vet!? Vem vet!   Foto aik.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0