Pysseldag..


Torsdagarna har jag kallat för pysseldagar. Städar mer eller mindre, pysslar om mina hibiskusar, som jag ger vatten via fat som på fotot. Det skall vara bra o torka ut dom lite o sen ge dom vatten via fatet. Det är faktiskt en o annan blomma på dom ännu, så dom har nog blommat 8 månader i sträck mer eller mindre. Nu till vintern har jag bara en gödningspinne till dom, annars 3. O dom byter jag varannan månad. Jag satt o räkna ut en dag hur många blommor det blivit hittils i år på varje. Ja, Ja, mellan 200-300 minst. Dom varar ju inte mer än 2 dygn högst!
                               Sen har jag pratat med en kompis i 2 timmar minst. Sen har jag fått fina kort på datan från kompisar i Örebro. O nu är kl. 16:30. Var har dan blivit av!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0