Ingen fart alls!

Nää, det här med motionen hänger upp sig av olika anledningar. Lite biverkningar kan man tydligen få av influensavaccinet. Det har jag väl fått då för nån motion blev det inte idag. Jag tvättar och dammsuger istället. Tycker jag känner mig yr i bollen. O slappa är jag bra på, så inget ont som har nått gott med sig!
                                                             ASKERSUND      
                             Det är 3 saker som jag ogillar med Askersund o Askersunds kommun.
1. Att kommunpolitikerna ej lyssnar på innevånarnas önskemål om badhus
2. Edöprojektet, som jag tycker är en gökunge i Askersunds kommuns planeringar.
3. Torgets bilparkering. Ett gammalt fint torg som förstörs av bilar som far fram o tillbaks o letar efter parkeringar o släpper ut avgaser. Hela torget är praktiskt taget täckt med bilar från morgon till kväll. På sommaren tycker jag det är rent jäkligt! Man kunde ju åtminstone dratt ner på hälften av platserna.
 Men det är inte bara det. Naturligtvis kan man ta sig fram på det kullerstensbelagda torget till fots. Men då stöter man på andra problem. Torget som för några år sen blev omlagt har trots det en mycket guppig struktur med gropar o uppstickande stenar som ställer till det för gående. Många äldre med rullator och andra hjälpmedel har svårt att ta sig fram på torget. En dam råkade riktigt illa ut i maj och skadade menisken o ett ledband. Kan nu inte t.ex. gå ut i naturen som hon gjorde innan. Rehabeliteringen kommer att ta ett år. Damen kommer nu att begära skadestånd av kommunen Andra har ochså råkat illa ut på torget.
                              Även DHR(de handikappades riksförbund) har sedan länge klagat på stenbeläggningen. Dom tycker att torget inte är tillgängligt för alla!
                            Kommunens tekniske chef säger bl.a." det finns betydligt gropigare kullerstenstorg" Jag går inte mer in på alla hans byråkratiska förklaringar!
Källa: Mera finns att läsa både på nätet, na.se/askersund och NA:s papperstidning och är skrivet av Jessica Uhlin.
Så här ser det ut på ett ställe på torget. Kommentarer överflödiga!  Foto: Jessica Uhlin, na.se/askersund

                                            Att det inte är alldeles lugnt i småstaden Askersund numera kan man ochså läsa i dagens NA.
Rubriken lyder"Poliser tvingades spreja med tårgas" Ingripande mot påverkad utvecklades till en hotfull situation
Källa: Björn Palmqvist   Nerikes Allehanda, Askersundssidan.
                                                                       ÖREBRO
 Appropå SJ:S tillkommakortanden som jag beskrivit innan så läser jag följanden på NA:s förstasida del 1.
                                                              Tåget försvann
För andra gången inom loppet av några veckor försvann Stockholmståget ur tidtabellen. Orsak, akut fordonsbrist.
                                     Jag tänkte vad är detta, så jag gick in på sidan 4 o läste artikeln. Förklaringen var att det var ett tekniskt fel på den dubbeldäckare som skulle avgå från Stockholm mot Örebro klockan 5.59 i går morse säger en presskommunikatör på sj. Vi vet ännu inte vad som var fel. Men eftersom det tåget inte kom till örebro/Hallsberg på morgonen fick det till följd att även returtåget till till Stockholm med avgångstid 8.08 från Örebro ställdes in. Det fanns helt enkelt inga ersättningståg. 
                             Källa: Nerikes Allehanda, Håkan Bågenvik
                         Ja, det räcker för mig att läsa detta. Tågbrist, spårbrist, personalbrist o utslitna tåg. Vad är det som händer med SJ o landet Sverige. Håller Sverige på o bli en s.k. bananrepublik?
                                            I kväll skall jag se Robin Söderlings match mot Roger Federer i Paristennisen. Hoppas han kan få lite fart på den slokande Svenska fanan o göra en bra match!
                                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0