Som en kalv på grönbete


Äntligen säger jag! Efter 2 veckor blev det  runda som vanligt efter uppehåll. Jag känner mig fortfarand lite förkyld o hostig men o gå ut i det här vädret, vem kan motstå det! Vad vi ser på bilden ovan är utsikten från min ballkong. Fina höstfärger va!

Sen gick jag genom hembyggdsparken o hamna på strandpromenaden. Jag går sen till höger men på bilden syns badet österut.

Efter att hälsat på änderna o de 4 ankorna(ingen ändring, såg lika coola ut som vanligt)  fortsatte jag längs stranden och gick ut på bron till Borgmästarholmen(barnens egen ö) och gjorde ett besök på ön. på bilden syns badplatsen med lekredskap i förgrunden. Här badade jag o en av mina kompisar Lars en del i sommras, andra tider nu.

ja, sen kom jag ner i hamnen. Här var lite annorlunda i sommras, fart o fläkt1

Från hamnen tog jag till slut en bild på Landskyrkan på andra sidan. Ja, så fint det är på min runda. Har ju visat många likn. bilder från den innan, men som sagt idag var jag som en kalv på grönbete. Sen blev det färd mot hemmet norrut.
Imorgon skall jag spela boule med SPF-kompisarna inte långt härifrån!
                                                                                       SPORT
 Ja, banne mig slog inte Trelleborg  Kalmar igår. Ve o fasa! Förbaskat! Skall nu Elfsborg bli mästare! Nä, jag anser Kalmar vara det bästa laget i Allsvenskan, men har dom matchat för mycket?. Vinner inte kalmar så hoppas jag på Helsingborg men dom har lite tunn trupp! Ikväll är det tv-match på Canal +. Dom visar matchen IFK göteborg mot Hammarby. Jag hoppas på  vinst för Hammarby som blivit av med den ene duktige spelaren till utlandet efter den andre. Och så gillar jag deras tränare, Tommy Gustafsson. Örebro spelar ochså i kväll mot Malmö borta, svårtippad match, men Örebro ligger faktiskt före Malmö i tabellen. När hände det sist? Jag håller  naturligtvis på Örebro men är besviken på Malmös säsong! Fattar ingenting!
                                     För övrigt var det kul med NHL-hockeyn. Alfredsson är ju som en liten"dynamitgubbe" Ja, ishockey gör sig vädigt bra i tv tycker jag. Elitserien i ishockey på Canal +  en suverän sändning med fina reportrar som Niklas Holmgren, Calle Johansson, Aarto Blomsten o Arne o Ankan m.fl. Mycket proffesionellt altihop. Sen såg jag Mora-Malmö från Allsvenskan(ifredags tror jag) på tv 4 sport, inte dålig den heller.
                                                  Jag blir så entusiastisk av bl.a. sport, det håller en ung som allt annat man är engagerad av!
                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0