Boule idag


Det här glada gänget från SPF plus fotografen spelade boule kl 11 idag. Vi har alltid den tiden på tisdagar. Jag har aldrig spelat boule förrän dess jag kom till Askersund, men det är riktigt kul O boulebanan ligger så fint, 5 meter från Vätterns strand o o då nära strandpromenaden. Man kan säga att hamnen nästan börjar där och att slutet av strandpromenaden ochså är där, eller början om man går från hamnen österut.
                               Vi delade upp oss 3 o 3 men det laget som jag tillhörde förlorade stort, det är bara att erkänna. Ibland åker måttbandet fram, rätt skall va rätt!  Det kan röra sig om millimeter. O det är tur att vi har måttbandet, annars hade vi nog alldrig blivit klara. Damen till höger o hennes man hade åpplen med sig från trädgården. Dom var relativt små o vita o mycket goda. Det skulle vara en gammal sort som hette Stenbock!
                                Parakiten Kalle- Kalla(kön ovisst) är rolig att studera och tycker mycket om att bli duschad. Nu flyger han utan problem in och ut ur buren. När han sitter uppe på grenen putsar han sig länge o väl. När han är ute passar jag på att  byta vatten. Byter vatten gör man rätt ofta, frö inte så ofta. Det håller sig ju mycket längre och det rymms mycket i(vad kallas det för)i plasttråget.
                                ÖSK fick ju oavgjort, som jag befarade, mot Djurgården. Enl. tidningarna räddade målvakten Alvbåge dom från förlust. Men det gäller o hålla i. Trots att dom inte har förlorat på 5 matcher så har dom inte kunnat slita sig loss från nedre halvan där lagen ibland tar oväntade poäng. Nu blir det ju vila ett tag p.g.a. VM-kvalet! Sen är det nog bara en 8-9 matcher kvar, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0