En rätt skön dag...


Ja, det tycker jag ofta att det är. Men, trots världens ostabila tillstånd på många sätt o en del saker o ting som inte är bra i Sverige så är jag glad att bo i konungariket Sverige o en av dess idyller, Askersund. Det klart att man skall säga vad man tycker  men o reta upp sig för mycket det är det ingen mening med, då får man bara ont i magen. Men o engagera sig det får man inte ont i magen av, tvärsom! O går man förbi sådana här trevliga individer vid Vätterns strand, de många änderna med den vite herr Anka i spetsen, vilket mys! Ja, det är en förrymd anka och han han tog 3 ankfruar med sig. Ankfruarna påminner mycket om andhonorna men är litet mindre och näbbarna är lite kortare o har annan färg, kan inte riktigt avgöra om dom är med på bilden. Den vita ankan har ju blivit en kändis i Askersund med omnejd och han o fruarna har nog varit nere vid strandpromenaden mer än ett år! Bilden är från dagens runda!
             Obs! Mina samhällskritiska funderingar och tyckanden finns på min Expressen blogg!

Ja, gott folk idag tjuvstartar elitserien i ishockey med matchen Hv-71 o Frölunda i SVT. Sen kommer matcherna ju i Canal+ för resten. Jag har några Canal + kanaler på ordinarie kabelnätet via box o då bl.a. sport 1. O det är jag glad att jag unnar mig för en ishockeysändning är som gjord för tv. Mitt favoritlag är det på bilden och jag har haft Djurgården som favoritlag sen Tumba spelade med på 50-talet!  Heja Djurgårn!  Bild  static.hockeyligan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0