På utflykt


Kalle- Kalla, som jag kallar parakiten. är på utflykt till vardagsrummet. Fågeln har ju vant sig vid  många ljud i köket där han har sin hemvist. Han har lärt sig att inte bli rädd för alla möjliga ljud från radio till telefonringning. men igår stängde jag en skåpdörr lite för hårt i närheten av honom och då flög han in i vardagsrummet. Ja, nu får han sitta där o tjura. Buren har jag dragit in(den har hjul, tack o lov) och där står ju ochså tv:n. Han flyger ju in o ut i buren i köket  så det får han göra här ochså. Jag tänker inte stressa upp honom genom att fånga in honom. Ja, han får väl se på v-75  o ishockey o fotboll tillsammans med mig. Han lär nog flyga in i buren när han blir riktigt hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0